Scale: Zufriedenheit mit Lehrberuf
Related constructBerufliche Situation
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationSee source
Theoretical background--
Target groupLehrkräfte
Time Period of Data Collection2006
NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Stimme stark zu; 2 = Stimme einigermaßen zu; 3 = Stimme wenig zu;
4 = Stimme überhaupt nicht zu.
Release date30.06.2020
Number of items2
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
0.74 | 3.46 | 0.54 | 7346 |
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Wie sehr stimmen Sie den folgenden Aussagen zu? | |||
Ich bin gerne Lehrer an dieser Schule. | 3.67 | 0.52 | 0.60 |
Ich würde die Lehrkräfte an dieser Schule als eine zufriedene Gruppe beschreiben. | 3.24 | 0.68 | 0.60 |
Ausgeschlossene Items der Skala
Item text |
---|
Wie sehr stimmen Sie den folgenden Aussagen zu? |
Ich bin mit meinem Beruf als Lehrer zufrieden. |
Ich hatte zu Beginn meiner Lehrtätigkeit mehr Enthusiasmus als jetzt. |
Als Lehrer mache ich eine wichtige Arbeit. |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | Stimme überhaupt nicht zu |
2 | Stimme wenig zu |
3 | Stimme einigermaßen zu |
4 | Stimme stark zu |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)