DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Maßnahmen zur Qualitätssicherung des Leseunterrichts

Related constructMaßnahmen der Qualitätsentwicklung

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items4

Items

Item text
Gibt es an Ihrer Schule folgende Dinge?
Eine eigene schriftliche Ausarbeitung des Lehrplans für das Lesen, nach dem an dieser Schule unterrichtet werden soll (zusätzlich zu nationalen oder regionalen Lehrplänen)
Informelle Initiativen, um Schüler zum Lesen zu ermuntern (z. B. Bücherclubs, unabhängige Lesewettbewerbe, Freistunden, in denen alle Schüler der Schule lesen können)
Von der Schule organisierte Fortbildungsprogramme für Lehrer mit dem Ziel, die Qualität des Leseunterrichts zu verbessern
Eigene Richtlinien darüber, wie der Leseunterricht unter den Lehrkräften koordiniert werden soll

Response category

ValueMeaning
1ja
2nein

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education