Scale: Schulklima: Allgemein
Related constructWahrnehmung der Schule als Lebensort
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationSee source
Theoretical background--
Target groupSchulleitung
Time Period of Data Collection2006
NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Sehr hoch; 2 = Hoch; 3 = Mittel; 4 = Niedrig; 5 = Sehr niedrig
Release date30.06.2020
Number of items6
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Wie würden Sie die folgenden Punkte in Ihrer Schule einschätzen? | |||
Zufriedenheit der Lehrkräfte mit ihrer Arbeit | 3.78 | 0.70 | -- |
Erwartungen der Lehrkräfte hinsichtlich der Leistungen der Schüler | 3.55 | 0.78 | -- |
Elterliche Unterstützung in Bezug auf die Schülerleistungen | 2.99 | 0.84 | -- |
Respekt der Schüler vor schulischem Eigentum | 3.42 | 0.74 | -- |
Wunsch der Schüler, in der Schule gute Leistungen zu erbringen | 3.79 | 0.64 | -- |
Gegenseitige Rücksichtnahme der Schüler | 3.37 | 0.70 | -- |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | sehr niedrig |
2 | niedrig |
3 | mittel |
4 | hoch |
5 | sehr hoch |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)