Scale: Förderung in Mathematik
Related constructLerngelegenheiten
Theoretical allocation in original studyAngebote für Schüler/-innen
OriginScale taken over from
CitationSee source
Theoretical background--
Subject-specificMathematik
Target groupSchulleitung
Time Period of Data Collection2003
Release date30.06.2020
Number of items5
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
0.43 | 8.55 | 1.14 | 199 |
IntroductionBietet Ihre Schule eine der nachfolgend aufgeführten Aktivitäten an, um die Schülerinnen
und Schüler in Mathematik zu fördern?
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Mathematikneigungskurse, Mathematikzirkel, Mathematik-AGs | 1.66 | 0.47 | 0.27 |
Mathematiknachhilfekurse | 1.53 | 0.50 | 0.18 |
Mathematikwettbewerbe | 1.51 | 0.50 | 0.35 |
Mathematikclubs | 1.98 | 0.16 | 0.17 |
Computerclubs (mit speziellem Mathematikbezug) | 1.87 | 0.34 | 0.18 |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | ja |
2 | nein |
StudyPISA - Programme for International Student Assessment (2003)