DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Computernutzung: Ort und Häufigkeit

Related constructSchulische ICT Nutzung, Private ICT-Nutzung

Theoretical allocation in original studyUmgang mit Computern

OriginDeveloped scale

based onEignor, Daniel / Taylor, Carol / Kirsch, Irwin / Jamieson, Joan: Development of a Scale for Assessing the Level of Computer Familiarity of TOEFL Examinees , In: TOEFL Research Report (60) , Princeton, New Jersey: Educational Testing Service 1998

Mullis, Ina V. S.; u.a.; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2001 International Report. IEA's Study of Reading Literacy Achievement in Primary Schools in 35 Countries. - Chestnut Hill, Mass.: PIRLS International Study Center (2003), 375 S. - ISBN: 1-889938-28-9

Martin, Michael O. (Hrsg.); Mullis, Ina V.S. (Hrsg.); Kennedy, Ann M. (Hrsg.): PIRLS 2001 Technical Report. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2003), 258 S. - ISBN: 1-889938-27-0

CitationBos, W.; Bonsen, M.; Gröhlich, C.; Guill, K.; Scharenberg, K. (2013). Computernutzung: Ort und Häufigkeit - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, Jahrgangsstufe 7 - Fragebogenerhebung (KESS 7) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/17:29:1

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2005

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Skalierung: "jeden oder fast jeden Tag (1), 1- bis 2-mal pro Woche (2), 1- bis 2-mal im Monat (3), nie
oder fast nie (4)."

Release date30.06.2020

Number of items3

IntroductionWie oft benutzt du einen Computer an jedem der folgenden Orte?
(Bitte keinen Nintendo, Gameboy oder andere Videospiele mitzählen.)

Items

Item text
zu Hause
in der Schule
an einem anderen Ort

Response category

ValueMeaning
1nie oder fast nie
21- bis 2-mal im Monat
31- bis 2-mal pro Woche
4jeden oder fast jeden Tag

StudyKESS 7 - Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, Jahrgangsstufe 7

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): KESS 7



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education