DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: (Initial) Self-Efficacy (Classroom-Management)

Related constructProfessionelles Selbstverständnis

Theoretical allocation in original studyIndividual Preconditions (Beliefs and Attidutes)

OriginDeveloped scale

based onOECD (2014). TALIS 2013 Technical Report. Teaching and Learning International Study, OECD Publishing. Verfügbar unter http://www.oecd.org/education/school/TALIS-technical-report-2013.pdf

CitationMorgenroth, S.; Anderson-Park, E.; Abs, H. J. (2021). (Initial) Self-Efficacy (Classroom-Management) - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: A New Way For New Talents In Teaching - Fragebogenerhebung Messzeitpunkt T3 (NEWTT) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/447:0:1

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2018

NotesDer Wert für Cronbachs Alpha liegt bei dieser Skala für die Kontrollgruppe bei 0,856.

Number of items3

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.793.100.6438

IntroductionInwieweit kannst Du, Deiner Meinung nach, Folgendes umsetzen?

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Störendes Verhalten in der Klasse unter Kontrolle bringen. 3.110.73--
SchülerInnen überzeugen, die Regeln in der Klasse zu befolgen. 2.970.68--
Eine/n störende/n SchülerIn beruhigen. 3.210.62--

Ausgeschlossene Items der Skala

Item text
Meine Erwartungen an das Verhalten von SchülerInnen klar kommunizieren.

Response category

ValueMeaning
1Gar nicht
2Teilweise
3Ziemlich gut
4Sehr gut

StudyNEWTT - A New Way For New Talents In Teaching

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Messzeitpunkt T3 (NEWTT)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education