DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: School - Professional cooperation

Related constructSchulinterne Kooperation

Theoretical allocation in original studyUtilisation of the learning enviornment (Training/ University/ School)

OriginDeveloped scale

based onOECD (2014). TALIS 2013 Technical Report. Teaching and Learning International Study, OECD Publishing. Verfügbar unter http://www.oecd.org/education/school/TALIS-technical-report-2013.pdf

CitationMorgenroth, S.; Anderson-Park, E.; Abs, H. J. (2021). School - Professional cooperation - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: A New Way For New Talents In Teaching - Fragebogenerhebung Messzeitpunkt T3 (NEWTT) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/447:0:1

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2018

NotesDer Wert für Cronbachs Alpha liegt bei dieser Skala für die Kontrollgruppe bei 0,784.

Number of items4

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.653.950.7140

IntroductionWie oft tust Du die folgenden Dinge in der Schule?

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Gemeinsam als Team die gleiche Klasse unterrichten 5.740.88--
Den Unterricht anderer Lehrkräfte beobachten und Feedback dazu geben 3.000.97--
Beteiligung an gemeinsamen fach- und altersübergreifenden Aktivitäten (z.B. Projekten) 3.671.08--
An kollaborativem professionellem Lernen teilnehmen 3.181.25--

Response category

ValueMeaning
1nie
2einmal im Jahr oder weniger
32-4 Mal im Jahr
45-10 Mal im Jahr
51-3 Mal im Monat
6einmal in der Woche oder öfter

StudyNEWTT - A New Way For New Talents In Teaching

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Messzeitpunkt T3 (NEWTT)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education