DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Häufigkeit des Lesens

Related constructLese- und Schreibgewohnheiten

Theoretical allocation in original studyLeseverhalten

OriginScale taken over from

SourceAdams, Ray (Hrsg.); u.a.; OECD: PISA 2000 technical report. - Paris: OECD (2002), 321 S. - Programme for international student assessment - ISBN: 92-64-19951-9

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection--

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Ich lese nicht zum Vergnügen
2Bis zu 30 Minuten täglich
3Zwischen einer halben und einer Stunde täglich
41 bis 2 Stunden täglich
5Mehr als 2 Stunden täglich
7nicht bearbeitbar
8nicht gültig
9nicht bearbeitet

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education