DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Effektive Nutzung der Lernzeit: Zeitmaximierung auf Schulebene

Related constructEffektive Zeitnutzung / Disziplin im Unterricht

Theoretical allocation in original studyFragen zur Schülerschaft und zum Lehrerkollegium

OriginScale taken over from

SourceScheerens, Jaap; Bosker, Roel J.: The foundations of educational effectiveness. - Oxford: Pergamon (1997), VIII, 347 S. - ISBN: 0-08-042769-3

OECD / Programme for International Student Assessment: PISA 2003 technical report. - Paris: OECD (2005), 426 S. - ISBN: 92-64-01053-X

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection--

Release date30.06.2020

Number of items4

IntroductionInwieweit treffen die folgenden Aussagen für Ihre Schule zu?
(Bitte in jeder Zeile nur ein Kästchen ankreuzen.)

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1trifft zu
2trifft eher zu
3trifft eher nicht zu
4trifft nicht zu
7nicht bearbeitbar
8nicht gültig
9nicht bearbeitet

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education