DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Deklaratives und prozedurales Computerwissen

Related constructPrivate ICT-Nutzung

Theoretical allocation in original study--

OriginDeveloped scale

based onRichter, Tobias; Naumann, Johannes; Groeben, Norbert: Das Inventar zur Computerbildung (INCOB): Ein Instrument zur Erfassung von Computer Literacy und computerbezogenen Einstellungen bei Studierenden der Geistes- und Sozialwissenschaften. - In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 48 (2001) 1, S. 1-13 - ISSN: 0342-183X

CitationFrey, A.; Taskinen, P.; Schütte, K.; Prenzel, M.; Artelt, C.; Baumert, J.; Blum, W.; Hammann, M.; Klieme, E.; Pekrun, R. (2016). Deklaratives und prozedurales Computerwissen - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2006) - Fragebogenerhebung (PISA 2006) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2006. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/51:288:1

Theoretical background--

Target groupSchüler

Time Period of Data Collection--

NotesDiese Skala beinhaltet Fragen zum Computerwissen. Die einzelnen Fragem finden sich in den untergeordneten Skalen.

Release date30.06.2020

Number of items--

Response category

ValueMeaning
1Mehrfachwahl

Assigned scales

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education