DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Motivation to become a teacher (Social responsibility)

Related constructProfessionelles Selbstverständnis

Theoretical allocation in original studyIndividual Preconditions (Beliefs and Attidutes)

OriginDeveloped scale

based onWatt, H. M. G., & Richardson, P. W. (2007). Motivational Factors Influencing Teaching as a Career Choice: Development and Validation of the FIT-Choice Scale. Journal of Experimental Education, 75(3), 167-202. Watt, H. M. G., Richardson, P. W., Klusmann, U., Kunter, M., Beyer, B., Trautwein, U. & Baumert, J. (2012). Motivations for Choosing Teaching as a Career: An International Comparison Using the FIT-Choice Scale. Teaching and Teacher Education, 28, 791-805.

CitationMorgenroth, S.; Anderson-Park, E.; Abs, H. J. (2021). Motivation to become a teacher (Social responsibility) - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: A New Way For New Talents In Teaching - Fragebogenerhebung Messzeitpunkt T1 (NEWTT) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2016. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/447:0:1

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2016

Number of items5

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.942.871.6447

IntroductionBitte schätze die Wichtigkeit der folgenden Einflüsse auf Deine Entscheidung Lehrer / Lehrerin zu werden auf einer Skala von 1 (überhaupt nicht wichtig) bis 7 (äußerst wichtig) ein.

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Ich möchte Lehrer / Lehrerin werden, denn ...
... als Lehrer/in kann ich Kindern und Jugendlichen bestimmte Werte vermitteln. 6.510.80--
... als Lehrer/in kann ich benachteiligten Jugendlichen Mut machen, mehr zu erreichen. 6.700.66--
... als Lehrer/in kann ich etwas Nützliches für die Gesellschaft tun. 6.680.66--
... Lehrer/innen leisten einen wertvollen sozialen Beitrag. 6.530.75--
... als Lehrer/in kann ich der Gesellschaft etwas zurückgeben. 6.111.17--

Response category

ValueMeaning
1überhaupt nicht wichtig
7äußerst wichtig

StudyNEWTT - A New Way For New Talents In Teaching

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Messzeitpunkt T1 (NEWTT)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education