DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Motivation to become a teacher (Working with children)

Related constructProfessionelles Selbstverständnis

Theoretical allocation in original studyIndividual Preconditions (Beliefs and Attidutes)

OriginDeveloped scale

based onWatt, H. M. G., & Richardson, P. W. (2007). Motivational Factors Influencing Teaching as a Career Choice: Development and Validation of the FIT-Choice Scale. Journal of Experimental Education, 75(3), 167-202. Watt, H. M. G., Richardson, P. W., Klusmann, U., Kunter, M., Beyer, B., Trautwein, U. & Baumert, J. (2012). Motivations for Choosing Teaching as a Career: An International Comparison Using the FIT-Choice Scale. Teaching and Teacher Education, 28, 791-805.

CitationMorgenroth, S.; Anderson-Park, E.; Abs, H. J. (2021). Motivation to become a teacher (Working with children) - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: A New Way For New Talents In Teaching - Fragebogenerhebung Messzeitpunkt T1 (NEWTT) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2016. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/447:0:1

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2016

NotesDer Wert für Cronbachs Alpha liegt bei dieser Skala für die Kontrollgruppe bei 0,936.

Number of items3

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.945.311.4046

IntroductionBitte schätze die Wichtigkeit der folgenden Einflüsse auf Deine Entscheidung Lehrer / Lehrerin zu werden auf einer Skala von 1 (überhaupt nicht wichtig) bis 7 (äußerst wichtig) ein.

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Ich möchte Lehrer / Lehrerin werden, denn ...
... ich möchte einen Beruf haben, bei dem ich mit Kindern / Jugendlichen zu tun habe. 5.111.48--
... ich möchte einen Beruf haben, bei dem die Arbeit mit Kindern / Jugendlichen im Mittelpunkt steht. 5.071.47--
... ich arbeite gerne mit Kindern / Jugendlichen. 5.741.36--

Response category

ValueMeaning
1überhaupt nicht wichtig
7äußerst wichtig

StudyNEWTT - A New Way For New Talents In Teaching

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Messzeitpunkt T1 (NEWTT)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education