DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Classroom Disciplinary Climate: Need for discipline (target class)

Related constructLernklima

Theoretical allocation in original studyCharacteristics of the learning enviornment (School)

OriginDeveloped scale

based onOECD (2014). TALIS 2013 Technical Report. Teaching and Learning International Study, OECD Publishing. Verfügbar unter http://www.oecd.org/education/school/TALIS-technical-report-2013.pdf

CitationMorgenroth, S.; Anderson-Park, E.; Abs, H. J. (2021). Classroom Disciplinary Climate: Need for discipline (target class) - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: A New Way For New Talents In Teaching - Fragebogenerhebung Messzeitpunkt T2 (NEWTT) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/447:0:1

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2017

NotesDer Wert für Cronbachs Alpha liegt bei dieser Skala für die Kontrollgruppe bei 0,83.

Number of items4

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.703.100.7942

IntroductionInwieweit stimmst Du den folgenden Aussagen über die Referenzklasse zu?

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
In der Klasse ist es sehr laut. (umgepolt)3.140.93--
Die SchülerInnen in dieser Klasse bemühen sich, eine angenehme Lernatmosphäre herzustellen. 2.520.77--
Ich verliere ziemlich viel Zeit, weil SchülerInnen die Stunde unterbrechen. (umgepolt)3.260.96--
Wenn die Stunde beginnt, muss ich ziemlich lange warten, bis die SchülerInnen ruhig werden. (umgepolt)3.001.08--

Response category

ValueMeaning
1Stimme gar nicht zu
2Stimme eher nicht zu
3Stimme eher zu
4Stimme völlig zu

StudyNEWTT - A New Way For New Talents In Teaching

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Messzeitpunkt T2 (NEWTT)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education