DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Gruppierung im Sachunterricht nach Fähigkeiten

Related constructFachliche Unterstützung / individuelle Förderung

Theoretical allocation in original studySachunterricht in der TIMSS-Klasse

OriginSelf-developed scale

CitationBos, W.; Bonsen, M.; Kummer, N.; Lintorf, K.; Frey, K. (2012). Gruppierung im Sachunterricht nach Fähigkeiten - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Trends in International Mathematics and Science Study (2007) - Fragebogenerhebung (TIMSS 2007) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2007. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/12:23:1

Theoretical background--

Subject-specificSachunterricht

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection2007

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text
Werden die Schüler der 4. Klassenstufe im Sachunterricht nach ihren Fähigkeiten gruppiert?

Response category

ValueMeaning
1ja
2nein

StudyTIMSS - Trends in International Mathematics and Science Study (2007)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): TIMSS 2007



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education