DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Außerschulische Aktivitäten

Related constructFreizeitaktivitäten und Peergruppe

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupSchüler der Primarstufe

Time Period of Data Collection2006

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = 5 Stunden oder länger; 2 = 3 bis 5 Stunden; 3 = 1 bis 3 Stunden;
4 = Bis zu 1 Stunde; 5 = Keine Zeit.

Release date30.06.2020

Number of items2

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.682.530.947541

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Wie viel Zeit verbringst du an einem normalen Schultag außerhalb der Schule mit folgenden Dingen?
Fernsehen gucken (einschließlich Videos und DVDs) 2.630.990.52
Video- oder Computerspiele spielen (einschließlich Nintendo, Gameboy oder Play Station) 2.401.120.52

Ausgeschlossene Items der Skala

Item text
Wie viel Zeit verbringst du an einem normalen Schultag außerhalb der Schule mit folgenden Dingen?
Geschichten oder Texte im Internet lesen
Geschichten oder Texte in Büchern oder Zeitschriften lesen

Response category

ValueMeaning
1Keine Zeit
2Bis zu 1 Stunde
31 bis 3 Stunden
43 bis 5 Stunden
55 Stunden oder länger

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education