DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Unterstützung bei den Lesehausaufgaben

Related constructHäusliche Lernunterstützung

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupSchüler der Primarstufe

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text
Falls du Hilfe bei deinen Lesehausaufgaben brauchst, wer hilft dir meistens dabei?

Response category

ValueMeaning
1Ich habe niemals Lesen als Hausaufgabe auf
2Ich brauche niemals Hilfe
3Meine Eltern oder Großeltern
4Bruder oder Schwester
5Nachhilfelehrer
6Jemand anderes
7Es gibt keinen, der mir hilft

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education