DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Schulklima: Aggression

Related constructKlassenklima, Deviantes Verhalten

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupSchüler der Primarstufe

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items6

Items

Item text
Sind irgendwelche dieser Dinge im letzten Monat an deiner Schule passiert (soweit du es mitbekommen hast)? In der Schule ...
ist mir etwas gestohlen worden.
ist jemand anderem aus meiner Klasse etwas gestohlen worden.
bin ich von einem anderen Schüler unterdrückt und gequält worden.
ist jemand anderes aus meiner Klasse von einem anderen Schüler unterdrückt und gequält worden.
bin ich von einem anderen Schüler verletzt worden.
ist jemand anderes aus meiner Klasse von einem anderen Schüler verletzt worden.

Response category

ValueMeaning
1ja
2nein

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education