DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Lesen lernen: Kenntnisse des Kindes bei Schuleintritt

Related constructHäusliche Lernunterstützung

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupEltern

Time Period of Data Collection2006

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Sehr gut; 2 = Einigermaßen gut; 3 = Nicht sehr gut; 4 = Überhaupt nicht.

Release date30.06.2020

Number of items5

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.882.460.776819

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Wie gut konnte Ihr Kind die folgenden Dinge, als es zur Schule kam?
Die meisten Buchstaben des Alphabets erkennen 2.870.940.71
Einige Wörter lesen 2.360.990.79
Sätze lesen 1.670.890.67
Buchstaben des Alphabets schreiben 2.850.860.73
Einige Wörter schreiben 2.530.950.70

Response category

ValueMeaning
1Überhaupt nicht
2Nicht sehr gut
3Einigermaßen gut
4Sehr gut

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education