Scale: Lesegewohnheiten: Motive
Related constructLese- und Schreibgewohnheiten
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationSee source
Theoretical background--
Target groupEltern
Time Period of Data Collection2006
NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Stimme stark zu; 2 = Stimme einigermaßen zu; 3 = Stimme wenig zu;
4 = Stimme überhaupt nicht zu.
Release date30.06.2020
Number of items5
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
0.82 | 3.14 | 0.72 | 6683 |
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Bitte geben Sie an, wie sehr Sie den folgenden Aussagen über das Lesen zustimmen. | |||
Ich lese nur, wenn es sein muss. (umgepolt) | 3.58 | 0.82 | 0.60 |
Ich rede gern mit anderen Menschen über Bücher. | 2.88 | 1.00 | 0.63 |
Ich verbringe meine Freizeit gerne mit Lesen. | 3.20 | 0.95 | 0.75 |
Ich lese nur, um Informationen zu erhalten. (umgepolt) | 2.92 | 1.05 | 0.55 |
Lesen ist bei uns zu Hause eine wichtige Aktivität. | 3.11 | 0.88 | 0.58 |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | Stimme überhaupt nicht zu |
2 | Stimme wenig zu |
3 | Stimme einigermaßen zu |
4 | Stimme stark zu |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)