Scale: Elterlicher Sprachgebrauch
Related constructMigrationshintergrund
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationSee source
Theoretical background--
Target groupEltern
Time Period of Data Collection2006
Release date30.06.2020
Number of items2
Items
Item text |
---|
Wenn Sie mit Ihrem Kind zu Hause sprechen, welche Sprache benutzt der Vater des Kindes (oder Stiefvater oder männlicher Erziehungsberechtigter) dabei meistens? Welche Sprache benutzt die Mutter des Kindes (oder Stiefmutter oder weibliche Erziehungsberechtigte) meistens? |
Vater |
Mutter |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | Deutsch |
2 | Türkisch |
3 | Italienisch |
4 | Bosnisch |
5 | Serbisch |
6 | Griechisch |
7 | Andere Sprache |
8 | Trifft nicht zu |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)