DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Schüler, die vertiefenden Unterricht erhalten

Related constructFachliche Unterstützung / individuelle Förderung, Zusammensetzung der Schülerschaft

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2006

NotesDas Item "Wie viele Schüler erhalten vertiefenden Unterricht im Lesen, weil sie besonders gute Leser
sind?" soll mit der Anzahl der "Viertklässler dieser Klasse" beantwortet werden.

Release date30.06.2020

Number of items2

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Gibt es in Ihrer Schule irgendeine Form von zusätzlichem Leseunterricht für „gute Leser“? ------
Wie viele Schüler erhalten vertiefenden Unterricht im Lesen, weil sie besonders gute Leser sind? 6.044.66--

Response category

ValueMeaning
1ja
2nein

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education