DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Anzahl an unterrichtenden Lehrkräften in der Klasse

Related constructOrganisation des Lehrbetriebs

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text
Unterrichten neben Ihnen noch weitere Lehrpersonen die Viertklässler dieser Klasse eine nennenswerte Anzahl an Wochenstunden?

Response category

ValueMeaning
1Nein, ich bin während der ganzen oder nahezu der ganzen Schulwoche die einzige Lehrkraft der Schüler
2Ja, die Schüler haben spezielle Lehrkräfte für die verschiedenen Fächer (z. B. Mathematik, Sachunterricht, Sprache)
3Ja, ich teile mir die Verantwortung für den Unterricht mit einer anderen Lehrkraft (z. B. Unterrichten im Team, Job Sharing)
4Anderes

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education