DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Differenzierung durch unterschiedliches Material

Related constructFachliche Unterstützung / individuelle Förderung

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Subject-specificDeutsch

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text
Welche der folgenden Aussagen beschreibt am besten, wie Sie im Leseunterricht Unterrichtsmaterial für Schüler mit unterschiedlichen Lesefähigkeiten einsetzen?

Response category

ValueMeaning
1Ich verwende für alle Schüler das gleiche Material, weil im Lesen alle auf demselben Niveau sind
2Ich verwende das gleiche Material für Schüler, die im Lesen auf unterschiedlichem Niveau sind, lasse sie aber mit unterschiedlicher Geschwindigkeit arbeiten
3Ich verwende für alle Schüler unabhängig von ihrem Niveau im Lesen das gleiche Material und lasse alle mit derselben Geschwindigkeit arbeiten
4Ich verwende unterschiedliches Material für Schüler auf unterschiedlichem Niveau im Lesen

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education