DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Nachbereitung von Texten im Unterricht

Related constructKognitive Aktivierung, Einsatz und Variation verschiedener Unterrichtsmethoden

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Subject-specificDeutsch

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2006

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Jeden Tag oder fast jeden Tag; 2 = Ein- bis zweimal pro Woche;
3 = Ein- bis zweimal im Monat; 4 = Nie oder fast nie.

Release date30.06.2020

Number of items6

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.642.620.377377

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Nachdem die Schüler etwas gelesen haben, wie oft fordern Sie sie zu folgenden Tätigkeiten auf?
In einem Arbeitsheft oder auf einem Arbeitsblatt Verständnisfragen zum Gelesenen beantworten 2.940.640.45
Etwas über oder als Reaktion auf das Gelesene aufschreiben 2.500.680.50
Mündliche Fragen zum Gelesenen beantworten oder es mündlich zusammenfassen 3.550.560.37
Miteinander über das Gelesene sprechen 3.520.670.32
Ein Projekt zum Gelesenen durchführen (z. B. ein Theaterstück oder ein künstlerisches Projekt) 1.400.540.28
Eine Arbeit oder einen Test über das Gelesene schreiben 1.750.510.28

Response category

ValueMeaning
1nie oder fast nie
2ein- bis zweimal pro Woche
3ein- bis zweimal im Monat
4jeden Tag oder fast jeden Tag

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education