Scale: Beurteilung von Lernfortschritten im Lesen – Beurteilungsquellen
Related constructLeistungsbeurteilung / Diagnostische Kompetenz
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationSee source
Theoretical background--
Target groupLehrkräfte
Time Period of Data Collection2006
NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Großes Gewicht; 2 = Einiges Gewicht; 3 = Wenig oder kein Gewicht.
Release date30.06.2020
Number of items4
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Welches Gewicht messen Sie den folgenden Quellen bei, um den Fortschritt der Schüler im Lesen zu beurteilen? | |||
Diagnostische Tests (einschließlich Verlesungsfehleranalyse = miscue analysis) | 2.00 | 0.67 | -- |
Klassenarbeiten (z. B. vom Lehrer entworfene oder dem Lehrbuch entnommene Arbeiten) | 2.33 | 0.58 | -- |
Nationale oder regionale Leistungsüberprüfungen | 1.72 | 0.65 | -- |
Ihre professionelle Einschätzung | 2.49 | 0.54 | -- |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | wenig oder kein Gewicht |
2 | einiges Gewicht |
3 | großes Gewicht |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)