DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Beurteilung von Lernfortschritten im Lesen – Beurteilungsquellen

Related constructLeistungsbeurteilung / Diagnostische Kompetenz

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2006

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Großes Gewicht; 2 = Einiges Gewicht; 3 = Wenig oder kein Gewicht.

Release date30.06.2020

Number of items4

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Welches Gewicht messen Sie den folgenden Quellen bei, um den Fortschritt der Schüler im Lesen zu beurteilen?
Diagnostische Tests (einschließlich Verlesungsfehleranalyse = miscue analysis) 2.000.67--
Klassenarbeiten (z. B. vom Lehrer entworfene oder dem Lehrbuch entnommene Arbeiten) 2.330.58--
Nationale oder regionale Leistungsüberprüfungen 1.720.65--
Ihre professionelle Einschätzung 2.490.54--

Response category

ValueMeaning
1wenig oder kein Gewicht
2einiges Gewicht
3großes Gewicht

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education