DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Informationen der Eltern zu Leistungen in Deutsch

Related constructElternarbeit

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2006

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Mindestens einmal pro Woche; 2 = Ein- bis zweimal im Monat;
3 = Vier- bis sechsmal im Jahr; 4 = Ein- bis zweimal im Jahr; 5 = Nie.

Release date30.06.2020

Number of items2

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Wie oft tun Sie die folgenden Dinge in Bezug auf einen typischen Viertklässler dieser Klasse?
Die Eltern treffen oder ein Einzelgespräch mit den Eltern führen, um über die Fortschritte ihres Kindes im Lesen zu diskutieren. 2.470.67--
Den Eltern einen (schriftlichen) Bericht über die Fortschritte ihres Kindes im Lesen nach Hause schicken. 1.400.59--

Response category

ValueMeaning
1Nie
2Ein- bis zweimal im Jahr
3Vier- bis sechsmal im Jahr
4Ein- bis zweimal im Monat
5Mindestens einmal pro Woche

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education