Scale: Private Lesegewohnheiten
Related constructLese- und Schreibgewohnheiten
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationSee source
Theoretical background--
Target groupLehrkräfte
Time Period of Data Collection2006
NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Mindestens einmal in der Woche; 2 = Ein- oder zweimal im Monat;
3 = Ein- oder zweimal im Jahr; 4 = Nie oder fast nie.
Release date30.06.2020
Number of items1
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
-- | 3.66 | 0.66 | 7345 |
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Wenn Sie zu Hause sind, wie oft lesen Sie zum Vergnügen? | 3.66 | 0.66 | -- |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | nie |
2 | ein- bis zweimal im Jahr |
3 | ein- bis zweimal im Montat |
4 | mindestens einmal pro Woche |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)