DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Elternbeteiligung an Aktivitäten der Schule

Related constructElternarbeit

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items3

Items

Item text
Etwa wie viele Schüler Ihrer Schule (in Prozent) haben Eltern oder Erziehungsberechtigte, die sich an den folgenden Aktivitäten beteiligen?
Helfen regelmäßig freiwillig im Unterricht oder bei anderen Tätigkeiten in der Schule
Nehmen an Gesprächen zwischen Lehrkräften und Eltern teil
Besuchen kulturelle, sportliche oder gesellschaftliche Veranstaltungen an der Schule

Response category

ValueMeaning
1Nicht beantwortbar
20-10 %
311-25 %
426-50 %
5Über 50 %

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education