Scale: Tätigkeitsbereiche des Schulleiters
Related constructSchulleitungshandeln
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationSee source
Theoretical background--
Target groupSchulleitung
Time Period of Data Collection2006
Release date30.06.2020
Number of items7
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
-- | -- | -- | 16319 |
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Wie viel Prozent der Zeit in Ihrer Funktion als Schulleiter/-in dieser Schule verbringen Sie mit den folgenden Tätigkeiten? | |||
Lehrpläne und pädagogische Leitlinien für Ihre Schule entwickeln | 8.79 | 5.90 | -- |
Personalführung und -entwicklung | 9.30 | 5.46 | -- |
Verwaltungstätigkeiten (z. B. Stellenbesetzung und Finanzfragen) | 19.44 | 11.25 | -- |
Kontakt mit den Eltern und der Gemeinde | 10.03 | 5.69 | -- |
Unterrichten | 40.58 | 19.70 | -- |
Kontakt zu einzelnen Schülern | 6.84 | 4.07 | -- |
Anderes | 5.06 | 5.86 | -- |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
0 | Angabe in Prozent |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)