Projekt- und studienbezogene Publikationen (Auswahl)Tiedemann, Joachim: Parents' gender stereotypes and teachers' beliefs as predictors of children's concept of their mathematical ability in elementary school. - In: Journal of educational psychology, 92 (2000) 1, S. 144-151 - ISSN: 0022-0663
Lipowsky, Frank (Hrsg.); Faust, Gabriele (Hrsg.); Kastens, Claudia (Hrsg.): Persönlichkeits- und Lernentwicklung an staatlichen und privaten Grundschulen. Ergebnisse der PERLE-Studie zu den ersten beiden Schuljahren. - Münster u.a.: Waxmann (2013), 199 S., URL: http://www.ciando.com/ebook/bid-552932 - ISBN: 3-8309-2826-2; 978-3-8309-2826-3
Wigfield, Allan; Eccles, Jacquelynne S.; Yoon, Kwang Suk; Harold, Rena D.; Arbreton, Amy J. A.; Freedman-Doan, Carol; Blumenfeld, Phyllis C.: Change in children's competence beliefs and subjective task values across the elementary school years. A 3-year study. - In: Journal of educational psychology, 89 (1997) 3, S. 451-469, URL: https://doi.org/10.1037/0022-0663.89.3.451 - ISSN: 0022-0663; 1939-2176
Jacobs, Janis E.: Influence of gender stereotypes on parent and child mathematics attitudes. - In: Journal of educational psychology, 83 (1991) 4, S. 518-527, URL: https://doi.org/10.1037/0022-0663.83.4.518 - ISSN: 0022-0663; 1939-2176
Bhanot, Ruchi; Jovanovic, Jasna: Do parents' academic gender stereotypes influence whether they intrude on their children's homework? - In: Sex roles, 52 (2005) 10, S. 597-607, URL: https://doi.org/10.1007/s11199-005-3728-4 - ISSN: 0360-0025; 1573-2762
Skinner, Harvey A.; Steinhauer, Paul D.; Santa-Barbara, Jack: The family assessment measure. - In: Canadian journal of community mental health, 2 (1983) 2, S. 91-103, URL: https://doi.org/10.7870/cjcmh-1983-0018 - ISSN: 0713-3936; 1929-7084
Spinath, Birgit; Schöne, Claudia: Subjektive Überzeugungen zu Bedingungen von Erfolg in Lern- und Leistungskontexten und deren Erfassung. - Aus: Stiensmeier-Pelster, Joachim (Hrsg.); Rheinberg, Falko (Hrsg.): Diagnostik von Motivation und Selbstkonzept. Göttingen: Hogrefe (2003), S. 15-27, URL: https://www.hogrefe.com/de/shop/diagnostik-von-motivation-und-selbstkonzept-65344.html#1+1 - Tests und Trends in der pädagogisch-psychologischen Diagnostik. 2 - ISBN: 978-3-8017-1674-5; 978-3-8409-1674-8
Stipek, Deborah J.; Givvin, Karen B.; Salmon, Julie M.; MacGyvers, Valanne L.: Teachers' beliefs and practices related to mathematics instruction. - In: Teaching and teacher education, 17 (2001) 2, S. 213-226, URL: https://doi.org/10.1016/S0742-051X(00)00052-4 - ISSN: 0742-051X - ISBN: 0742051X
Dokumentation der Erhebungs- und AuswertungsinstrumenteGreb, Karina; Poloczek, Sebastian; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele; Lipowsky, Frank (Hrsg.); Faust, Gabriele (Hrsg.); Greb, Karina (Hrsg.); Universität Kassel; Gesellschaft zur Förderung Pädagogischer Forschung; Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung: Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE). 1. PERLE-Instrumente: Schüler, Lehrer & Eltern (Messzeitpunkt 1). 2. überarbeitete Auflage. - Frankfurt, Main: GFPF (2011), 177 S., URL: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-opus-31278 - Materialien zur Bildungsforschung. 23/1 - ISBN: 3-923638-41-8; 978-3-923638-41-3
Karst, Karina; Mösko, Emely; Lipowsky, Frank; Faust, Gabriele; Lipowsky, Frank (Hrsg.); Faust, Gabriele (Hrsg.); Karst, Karina (Hrsg.); Universität Kassel; Otto-Friedrich-Universität Bamberg; Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung: Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts "Persönlichkeits- und Lernentwicklung von Grundschülern" (PERLE). 2. PERLE-Instrumente: Schüler, Eltern (Messzeitpunkte 2 & 3). - Frankfurt, Main: GFPF (2011), 160 S., URL: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-opus-55064 - Materialien zur Bildungsforschung. 23/2 - ISBN: 978-3-923638-49-9
Literaturrecherche im Fachportal Pädagogik