DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
T-2205-gesamt-Transkr-Interv_anonym.pdf  
[Transkript] 141.86 kBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

T-2205-gesamt-Transkr-Interv_anonym.pdf

Superordinate studyPythagoras - Videogestützte Unterrichtsstudie

Superordinate data collectionInterview (data): Pythagoras

Superordinate moduleLehrerinterview Textaufgaben; Lehrerinterview Tutorsitzung (B20-T-2205-Interv)

CitationKlieme, E.; Pauli, C.; Reusser, K. (2013). T-2205-gesamt-Transkr-Interv_anonym [Transkript: Version 1.0]. In: Unterrichtsqualität und mathematisches Verständnis in verschiedenen Unterrichtskulturen - Interviewerhebung (Pythagoras) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2002-2003. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/1:3:1

AuthorisationAccess only with approved application

Ressource typeTranskript

Lanugage(s)German

NotesAnonymisierung; es handelt sich hierbei um ein zusammengefasstes Transkript der Interviews zur tutoriellen Situation 1:1, zur tutoriellen Situation 1:4 und zu den Unterrichtslektionen zum Thema „Textaufgaben aus der Algebra“ (lineare Gleichungen).

System requirementsPDF-Reader

Publication2014-06-18

Checksum MD5c595be36954bcbfe95be7a52c134e0e4

Checksum SHA1b2b5d013ebb481a26e785161dfbfaad8239656bd



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education