DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S287_LK_vid011.mp4  
[Video] 5602.27 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S287_LK_vid011.mp4

Superordinate studyKuL - Kompetenzerwerb und Lernvoraussetzungen

Superordinate data collectionClassroom observation (data): KuL

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S287_obs011)

CitationKristen, C.; Stanat, P.; Kogan, I.; Lorenz, G.; Gentrup, S.; Rahmann, S. (2018). S287_LK_vid011 [Video: Version 1.0]. In: Kompetenzerwerb und Lernvoraussetzungen - Unterrichtsbeobachtung (KuL) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/287:1:11

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record01:36:00

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ, geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German; English

Specialities in recording processZu Beginn der Aufnahme wird ein Blatt mit der Schul- und Lehrer-ID in die Kamera gehalten; Schnitt bei 00:00:05; Synchronisationssignal; die andere aufnehmende Person ist mitunter zu sehen; der Unterricht beginnt bei 00:17:40, zuvor sind die Vorbereitungen zu sehen; kurze Pause von 00:52:00 bis 00:57:30; der Unterricht endet mit einer großen Pause; aufgrund der Dateigröße beansprucht die Datei je nach Internetverbindung eine längere Download-Zeit.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundGravierende Störungen
Tonausfall von 01:09:12-01:09:30.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2018-07-31

Checksum MD59bff55529493a4ffcb7842e73a53fdac

Checksum SHA19633ddc787d4cd28587e55e2831d52ae901b7602



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education