DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S287_LK_vid016.mp4  
[Video] 2316.17 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S287_LK_vid016.mp4

Superordinate studyKuL - Kompetenzerwerb und Lernvoraussetzungen

Superordinate data collectionClassroom observation (data): KuL

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S287_obs016)

CitationKristen, C.; Stanat, P.; Kogan, I.; Lorenz, G.; Gentrup, S.; Rahmann, S. (2018). S287_LK_vid016 [Video: Version 1.0]. In: Kompetenzerwerb und Lernvoraussetzungen - Unterrichtsbeobachtung (KuL) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/287:1:16

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:40:31

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ, geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; die Aufzeichnung beginnt während der Frühstückspause; der Unterricht beginnt bei 00:02:00; von 00:32:03 bis 00:33:27 wird die Aufnahme abrupt unterbrochen; die kleine Pause beginnt bei 00:40:00; die Aufnahme endet kurz nach Beginn der kleinen Pause.

Quality of pictureGravierende Störungen
Von 00:32:03 bis 00:33:27 ist die Aufnahme unterbrochen.

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise; teilweise Störgeräusche von 00:06:08 bis 00:10:10, da das Mikrofon teilweise verdeckt wird.

Video resolution1920 x 1080

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2018-07-31

Checksum MD50622df3377084551436b40a11d8b4b26

Checksum SHA1975f41ea1bc6f05b3696b760a11605f10bd1663b



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education