DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S287_LK_vid018.mp4  
[Video] 2692.16 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S287_LK_vid018.mp4

Superordinate studyKuL - Kompetenzerwerb und Lernvoraussetzungen

Superordinate data collectionClassroom observation (data): KuL

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S287_obs018)

CitationKristen, C.; Stanat, P.; Kogan, I.; Lorenz, G.; Gentrup, S.; Rahmann, S. (2018). S287_LK_vid018 [Video: Version 1.0]. In: Kompetenzerwerb und Lernvoraussetzungen - Unterrichtsbeobachtung (KuL) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/287:1:18

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:45:17

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ, geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German; English

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; von Beginn an bis 00:01:33 befindet sich eine weitere Lehrkraft im Raum, die die Klasse an die neue Lehrkraft übergibt; der Unterricht beginnt bei 00:04:30, zuvor sind die Vorbereitung, die Übergabe der Klasse sowie Teile der Pause zu sehen; eine der aufnehmenden Personen ist zu sehen; der Unterricht endet bei 00:45:10.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Mikrofonaussetzer von 00:01:50 bis 00:01:55; der Schülerton ist mitunter sehr leise.

Video resolution1920 x 1080

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2018-07-31

Checksum MD58c14b9e9d488ace1e74a67d26aecc965

Checksum SHA1d9e71c0bbce1fdb97c2b33b26c4040da35aa62d3



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education