DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_LK_vid015.mp4  
[Video] 3994.01 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_LK_vid015.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs015)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_LK_vid015 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:15

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record01:30:55

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ, geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; von 00:00:50 bis 00:01:12 wird das Videoprojekt thematisiert; bei 00:03:51 betritt ein verspäteter Schüler die Klasse; Schnitt bei 00:38:32 auf die Schülerkamera; Schnitt bei 00:43:51 zurück auf die Lehrerkamera; die Aufzeichnung endet mit Unterrichstende.

Quality of pictureLeichte Störungen
Perspektivwechsel von 00:38:32 bis 00:43:51

Quality of soundGravierende Störungen
Tonverschlechterung von 00:38:32 bis 00:43:51; Tonausfall ab 01:30:16 bis zum Ende der Aufnahme

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD50de9aa271867c24128cdf8b0cf336c7a

Checksum SHA1a3ea7efce4d1c8a9e8f118c4e6e4d90abf44612c



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education