DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_SuS_vid015.mp4  
[Video] 3987.49 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_SuS_vid015.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs015)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_SuS_vid015 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:15

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record01:30:55

Cam perspectiveSchülerkamera; auf Stativ, geführt.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; von Beginn der Aufzeichnung an bis 00:00:33 wird gebetet; von 00:00:50 bis 00:01:23 wird das Videoprojekt thematisiert; bei 00:03:51 betritt ein vespäteter Schüler die Klasse; von 00:50:51 bis 00: 53:37 verdeckt die Lehrkraft einige Schüler; Schnitt bei 01:29:56 auf die Lehrerperspektive; die Aufzeichnung endet mit Unterrichstende.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundGravierende Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise; von 00:38:31 bis 00:44:00 Tonverschlechterung; Tonausfall bei 01:30:17 bis zum Ende der Aufnahme.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD5978342829880bcf0a069c77caa76c96a

Checksum SHA1704e8cb3442a65c2921d9730b5101587c1742336



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education