DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_LK_vid017.mp4  
[Video] 2596.32 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_LK_vid017.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs017)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_LK_vid017 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:17

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:49:29

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ, geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationsignal; aufgrund der Kameraperspektive sind einige Schüler im Off-Bereich der Aufzeichung; die Aufzeichnungen auf dem Whiteboard sind schlecht zu erkennen; von 00:14:45 bis 00:15:56 ist die Lehrkraft nicht im Bild; bei 00:36:21 verlässt ein Schüler die Klasse und kehrt bei 00:38:49 zurück; die Aufnahme endet mit Unterrichtsende.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD579698a08ff14dc5f20a06a92c3d20a7b

Checksum SHA1e507e81f9b166fba29e2041718afd285aeecff4a



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education