DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_LK_vid019.mp4  
[Video] 2278.56 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_LK_vid019.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs019)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_LK_vid019 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:19

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:47:32

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; durch die Kameraperspektive und -führung sind mitunter Schüler sowie zeitweise die Lehrkraft nicht im Bildbereich; Schnitt bei 00:27:30, danach wird die Aufzeichnung aus der Perspektive der Schülerkamera bis 00:31:07 fortgeführt; von 00:34:06 bis 00:34:26 ist eine Durchsage zu hören; Die Aufzeichnung endet mit Unterrichtsende.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD5c34d5efc1608ecaf59676d183b6a2fce

Checksum SHA1e55adb49640a4483c5b58cb97f8e5d9467be7936



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education