DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_LK_vid021.mp4  
[Video] 3201.50 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_LK_vid021.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs021)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_LK_vid021 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:21

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record01:03:02

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; aufgrund der Kameraperspektive und -führung sind mitunter Schüler nicht zu sehen sowie die Lehrkraft mitunter nicht im Bild; von 00:01:27 bis 00:11:00 wird ein Test geschrieben; Schnitt bie 01:02:54 auf die Perspektive der Schülerkamera; die Aufzeichnung endet auf Zeichen der Lehrkraft. Der Unterricht wird nach Aufnahmeende fortgeführt.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD593235cb749aed0a7765d0362d6b4a151

Checksum SHA1b2e85cb6c72b9d0b7b147ee3783ed871474910ea



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education