DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_SuS_vid025.mp4  
[Video] 3144.15 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_SuS_vid025.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs025)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_SuS_vid025 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:25

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record01:11:27

Cam perspectiveSchülerkamera; auf Stativ geführt.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; einige Schüler sitzen im Off-Bereich; aufgrund der Kameraperspektive und -führung ist die Lehrkraft mitunter nicht im Bild; aufgrund der Kameraperspektive befinden sich einige Schüler nicht im Bild und; von 00:18:03 bis 00:21:28 verlässt ein Schüler die Klasse, dieser ist unkenntlich gemacht und sitzt im Off-Bereich; von 00:35:25 bis 00:38:05 verlässt ein weiterer unkenntlich gemachter Schüler die Klasse. Die Aufzeichnung endet mit Unterrichtsende.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD52c958356ec0c00c759e36c2d445fc629

Checksum SHA1e0b9ad3a632070c84a4d25d1b90514bb92db7bc7



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education