DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_LK_vid026.mp4  
[Video] 4178.66 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_LK_vid026.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs026)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_LK_vid026 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:26

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record01:21:10

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; ein Großteil der Schüler sitzt im Off-Bereich. Aufgrund der Kameraperspektive sind mitunter die Lehrkraft sowie einige Schüler nicht im Bild; die Lehrkraft verdeckt zudem teilweise Schüler. Die Aufzeichnung endet mit Unterrichtsende.

Quality of pictureLeichte Störungen
Ab 00:34:00 bis zum Ende der Aufzeichnung gibt es Helligkeitsschwankungen und die Aufnahme wirkt dunkel.

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD56d5f8ea8661042ea95e906764e0c7c9a

Checksum SHA1c6344d1e0c9102a1680241a14dff2ca8703a0d32



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education