DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_LK_vid042.mp4  
[Video] 2425.41 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_LK_vid042.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs042)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_LK_vid042 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:42

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:45:13

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; zwei Schüler sitzen im Off-Bereich der Kamera und dürfen nicht gefilmt werden; aufgrund der Kameraperspektive und -führung ist die Lehrkraft mitunter nicht zu sehen oder verdeckt Schüler; Schnitt bei 00:01:29 auf die Schülerkamera; Schnitt bei 00:01:31 zurück auf die Lehrerkamera; die Aufzeichnung endet mit Unterrichtsende.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD5e54afbd3750c125007eb766a4d02f525

Checksum SHA1a1fc76d6ff502bffb29ac8ee3a5dd55ed5a79429



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education