DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_SuS_vid046.mp4  
[Video] 3493.12 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_SuS_vid046.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs046)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_SuS_vid046 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:46

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record01:02:49

Cam perspectiveSchülerkamera; auf Stativ geführt.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; bei 00:00:08 wird erwähnt, dass eine Schülerin nicht gefilmt werden möchte; aufgrund der Kameraperspektive sind mitunter nicht immer alle Schüler sowie die Lehrkraft im Bildbereich zu sehen; von 00:38:24 bis 00:41:23 verlässt ein Schüler die Klasse; die Aufzeichnung endet mit Unterrichtsende.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter sehr leise; mitunter Störgeräusche (Knistern) ab 00:09:50 bis zum Ende der Aufzeichnung.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD597d25d0784a0c30990093e3071d623f9

Checksum SHA1c4a85f5c022c208d18bbe81a61e034e26ccb7787



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education