DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_SuS_vid078.mp4  
[Video] 2363.51 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_SuS_vid078.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs078)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_SuS_vid078 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:78

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:45:11

Cam perspectiveSchülerkamera; auf Stativ geführt.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; das Kamerateam ist über die gesamte Aufnahme hinweg im Bildbereich; von 00:00:00 bis 00:00:07 Schnitt zur Lehrerkamera; die T-Shirt-Aufschrift eines Schülers ist von 00:00:00 bis 00:00:07 und von 00:12:30 bis 00:33:22 verpixelt; von 00:36:40 bis 00:43:40 steht die Lehrkraft vor der Kamera und verdeckt große Teile des Bildbereichs; die Aufzeichnung endet mit Unterrichtsschluss.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Leichtes Hintergrundrauschen; der Schülerton ist schwer zu verstehen.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD52df7f503defa262a7f02aa42924ab4df

Checksum SHA19f86c725887074575029fa178bb46cab1767fa56



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education