DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_SuS_vid084.mp4  
[Video] 4394.58 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_SuS_vid084.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs084)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_SuS_vid084 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:84

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record01:21:15

Cam perspectiveSchülerkamera; auf Stativ geführt.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; von 00:00:01-00:01:34, 00:39:41, 00:39:51, 1:20:18 ist ein Mitglied des Kamerateams im Bild; bei 00:23:50 zählt die Lehrkraft einem Mitglied des Kamerateams die pseudonymisierten Schüler auf, die abwesend sind, und erläutert den Sitzplan; Schnitt bei 00:39:40 wegen der zuvor angekündigten fünfminütigen Pause; von 00:39:40 bis 00:39:48 Schnitt zur Perspektive der Lehrerkamera; von 00:57:07-1:02:26 verlässt ein Schüler den Klassenraum; Aufzeichnung endet mit Unterrichtsschluss.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundKeine Störungen

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD5e1060fa73d432296387ced4219c75145

Checksum SHA125fb67b056cd0918e291b96f6be5f578aa41440b



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education