DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_SuS_vid121.mp4  
[Video] 2402.19 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_SuS_vid121.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs121)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_SuS_vid121 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:121

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:45:23

Cam perspectiveSchülerkamera; auf Stativ geführt.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; aufgrund der Perspektive sind nicht alle Schüler zu sehehen; die Lehrkraft ist teilweise nicht im Bild; das Geschehen an der Tafel ist nicht zu sehen; von 00:02:34-00:05:38 ist eine der aufzeichnenden Personen zu sehen; von 00:02:48-00:05:30 bespricht die aufzeichnende Person mit der Lehrkraft den Sitzplan; von 00:45:11-00:45:17 ist eine der aufzeichnenden Personen zu sehen; Aufzeichnung endet mit Unterrichtsschluss.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Der Ton ist mitunter leise.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-06

Checksum MD575f719f3be54cae1cc7725d12f66f60e

Checksum SHA14cfeabc4ba9e460e8b4e5c5e4c307a189855bf14



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education