DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_SuS_vid129.mp4  
[Video] 2441.44 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_SuS_vid129.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs129)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_SuS_vid129 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:129

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:44:38

Cam perspectiveSchülerkamera; auf Stativ geführt.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; aufgrund der Perspektive sind nicht alle Schüler zu sehen; die Lehrkraft ist teilweise nicht zu sehen; das Geschehen an der Tafel ist nicht zu sehen; von 00:00:16-00:00:23 ist die aufzeichnende Person zu sehen; bei 00:05:27 verlässt die aufzeichnende Person den Raum; bei 00:007:07 betritt die aufzeichnende Person den Raum; Aufzeichnung endet mit Unterrichtsschluss.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundLeichte Störungen
Der Schülerton ist mitunter leise.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-06

Checksum MD5339fb8d948d9a4aa2f0fe07cbce40435

Checksum SHA1168ca531344768178f687844d388c9bbd8c77f34



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education