DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
22300906L1.avi  
[Video] 609.28 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22300906S1.avi  
[Video] 533.97 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22300906L1-Episoden.VDG  
[Episoden] 42.97 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22300906L1-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 72.63 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22300906-1-Rating.pdf  
[Rating] 351.11 kB Details
22300906-1-Transkript.pdf  
[Transkript] 229.80 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:134
[Modul]

Unterrichtsaufzeichnung (22300906-1)

KeywordsEnglischunterricht; Schuljahr 09; USA; Indianer; Vokabel; Vokabelarbeit; Lautes Lesen; Textverständnis

Als Einstieg in die Unterrichtsstunde wählt der Lehrer eine Hörverstehensübung zum Thema amerikanische Ureinwohner und deren Leben am Grand Canyon. Nach dem Hören des unbekannten Textes geben die Schüler verstandene Inhalte wieder. Im Anschluss daran und zum besseren Verständnis wird der Text von Schülern in verteilten Rollen laut aus dem Schulbuch vorgelesen und die Lehrperson stellt daran anknüpfend...    more

Als Einstieg in die Unterrichtsstunde wählt der Lehrer eine Hörverstehensübung zum Thema amerikanische Ureinwohner und deren Leben am Grand Canyon. Nach dem Hören des unbekannten Textes geben die Schüler verstandene Inhalte wieder. Im Anschluss daran und zum besseren Verständnis wird der Text von Schülern in verteilten Rollen laut aus dem Schulbuch vorgelesen und die Lehrperson stellt daran anknüpfend Verständnisfragen zum Text. Im Mittelpunkt der restlichen Stunde steht die Klärung und Behandlung der unbekannten und im Text vorkommenden Vokabeln. Hierzu wird der Text abschnittsweise von Schülern vorgelesen und unbekannte Vokabeln identifiziert. Diese werden vom Lehrer ausführlich in der Zielsprache erklärt, schriftlich an der Tafel fixiert und von den Schülern in das Vokabelheft übertragen. (DIPF/js)    less

StudyDESI - Deutsch Englisch Schülerleistungen International

Data CollectionClassroom observation (data): DESI

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/6:1:134

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording date2003

Geographic converage of recordingBavaria; Germany

School type und Students gradeRealschule; 09. Schuljahr

Social arrangementAV-Verwendung; Unterrichtsgespräch (Lehrerzentrierte Gesprächsführung)

Subject taughtEnglisch

TopicWortschatzarbeit; Landeskunde

Sampled Universe Lehrkraft (1); Students (29)
Details: Lehrer

Teaching resourcesPresentation medium
Text material
Map

Language(s)German; English

Notes to the recordWeitere Unterrichtsstunde desselben Lehrers und derselben Klasse aufgezeichnet; gleicher Klassenraum wie bei den Aufzeichnungen Unterrichtsaufzeichnung (22300903-1) und Unterrichtsaufzeichnung (22300903-2).

Related recordsUnterrichtsaufzeichnung (22300906-2); Unterrichtsaufzeichnung (22300903-1); Unterrichtsaufzeichnung (22300903-2)

Use restrictionsDie Videodateien, das Transkript sowie die Kodierung und Episodierung sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Die Ergebnisse des Ratings sind frei verfügbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-11-17

Downloads und Links
22300906L1.avi  
[Video] 609.28 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22300906S1.avi  
[Video] 533.97 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22300906L1-Episoden.VDG  
[Episoden] 42.97 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22300906L1-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 72.63 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22300906-1-Rating.pdf  
[Rating] 351.11 kB Details
22300906-1-Transkript.pdf  
[Transkript] 229.80 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:134
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education