DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
23500803L2.avi  
[Video] 606.64 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
23500803S2.avi  
[Video] 639.20 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
23500803L2-Episoden.VDG  
[Episoden] 47.65 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
23500803L2-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 77.85 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
23500803-2-Rating.pdf  
[Rating] 210.36 kB Details
23500803-2-Transkript.pdf  
[Transkript] 246.61 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:177
[Modul]

Unterrichtsaufzeichnung (23500803-2)

KeywordsEnglischunterricht; Schuljahr 09; Grammatikunterricht; Grammatikübung; Verb; Zusammensetzung; Präfix; Konditionalsatz; Regel; Stoffwiederholung; Anwendungsaufgabe

Diese Grammatikstunde schließt an das Schlussthema der vorherigen Stunde an, indem an der Bildung von Präfixen weitergearbeitet wird. Danach bearbeiten die Schüler eine weitere Aufgabe nach demselben Prinzip. Anschließend behandelt die Klasse die grammatikalische Struktur von „Phrasal Verbs“. Dazu identifizieren die Schüler solche zunächst in einem Text. Danach liest ein Schüler die Regel für deren Bild...    more

Diese Grammatikstunde schließt an das Schlussthema der vorherigen Stunde an, indem an der Bildung von Präfixen weitergearbeitet wird. Danach bearbeiten die Schüler eine weitere Aufgabe nach demselben Prinzip. Anschließend behandelt die Klasse die grammatikalische Struktur von „Phrasal Verbs“. Dazu identifizieren die Schüler solche zunächst in einem Text. Danach liest ein Schüler die Regel für deren Bildung aus dem Buch vor. Es folgen einige Übungsaufgaben, bei denen die Schüler Phrasal Verbs bilden. Zur Wiederholung von Konditionalsätzen legt der Lehrer im zweiten Teil der Stunde eine Folie mit einem Lückentext auf den Overheadprojektor. Dieser wird im Klassengespräch mündlich bearbeitet. Anschließend wiederholen die Schüler die Regeln für die Bildung von Bedingungssätzen, welche vom Lehrer an der Tafel festgehalten werden. Danach folgt eine Anwendungsaufgabe. Bis Stundenende beschäftigt sich die Klasse noch einmal mit den Regeln. (DIPF/nj)    less

StudyDESI - Deutsch Englisch Schülerleistungen International

Data CollectionClassroom observation (data): DESI

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/6:1:177

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingBaden-Wuerttemberg; Germany

School type und Students gradeGymnasium; 09. Schuljahr

Social arrangementSchülerarbeit (Einzelarbeit); Unterrichtsgespräch (Lehrerzentrierte Gesprächsführung)

Subject taughtEnglisch

TopicEnglische Grammatik

Sampled Universe Lehrkraft (1); Students (17)
Details: Lehrer

Teaching resourcesText material
Presentation medium

Language(s)German; English

Notes to the recordZweite Stunde einer Doppelstunde, unterbrochen von einer Pause; erste Stunde ebenfalls aufgezeichnet; in den ersten Minuten der Stunde befindet sich ein Fotograf im Raum, der die Aufnahmesituation festhält.

Related recordsUnterrichtsaufzeichnung (23500803-1)

Use restrictionsDie Videodateien, das Transkript sowie die Kodierung und Episodierung sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Die Ergebnisse des Ratings sind frei verfügbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-11-17

Downloads und Links
23500803L2.avi  
[Video] 606.64 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
23500803S2.avi  
[Video] 639.20 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
23500803L2-Episoden.VDG  
[Episoden] 47.65 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
23500803L2-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 77.85 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
23500803-2-Rating.pdf  
[Rating] 210.36 kB Details
23500803-2-Transkript.pdf  
[Transkript] 246.61 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:177
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education