DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
S1089_trans005_l.pdf  
[Transkript] 42.54 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S1089_trans005_p.pdf  
[Transkript] 68.04 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S1089_trans005_q.pdf  
[Transkript] 36.04 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S1089_trans005_s.pdf  
[Transkript] 52.43 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S1089_trans005_y.pdf  
[Transkript] 36.59 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Textaufgabe (S1089_asgmt005)

KeywordsAuszubildender; Kaufmännische Ausbildung; Berufsbildende Schule; Aufgabe; Problemorientierung; Problemlösen; Marketing; Protokoll; Interview; Denken; Deutschland

Die fünf Laut-Denk-Protokolle entstanden bei der Bearbeitung der Aufgabe "Marketing I (Marktsegmentierung)" von fünf verschiedenen Auszubildenden des Ausbildungsberufs Industriekauffrau/-mann. Die Bearbeitung fand auf einer digitalen Lehr-Lern-Plattform statt. Die Probanden wurden gebeten, alle Gedanken während der Bearbeitung der Aufgabe laut auszusprechen. Bei längerem Schweigen wurden die Teilnehme...    more

Die fünf Laut-Denk-Protokolle entstanden bei der Bearbeitung der Aufgabe "Marketing I (Marktsegmentierung)" von fünf verschiedenen Auszubildenden des Ausbildungsberufs Industriekauffrau/-mann. Die Bearbeitung fand auf einer digitalen Lehr-Lern-Plattform statt. Die Probanden wurden gebeten, alle Gedanken während der Bearbeitung der Aufgabe laut auszusprechen. Bei längerem Schweigen wurden die Teilnehmenden an das laute Denken durch die Versuchsleitung erinnert. Nach der Bearbeitung der Aufgabe beantworteten die Probanden Fragen zur Einschätzung der Aufgabe und zu ihren Gefühlen und Empfindungen. (DIPF/at)    less

StudyTeKoP - Qualitative Erprobungsstudie der im Training entwickelten problemhaltigen und technologiebasierten Aufgaben

Data CollectionQuestioning (data): TeKoP

Type of recordingTextaufgabe; Laut-Denk-Protokoll

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingGermany

School typeBerufsbildende Schule

Sampled Universe Trainees (5)
Details: Auszubildende Industriekauffrau/-mann

Language(s)German

Notes to the recordProtokolle und Interviews einer Person sind mit dem gleichen Kleinbuchstaben am Ende des Dateinamens gekennzeichnet. Informationen zu anderen bereitgestellten Transkripten der gleichen Person finden sich in den Details zu den Dateien. Die zur Erprobung eingesetzten problemhaltigen und technologiebasierten Aufgaben zu kaufmännischen Tätigkeitsfeldern wurden von Teilnehmenden eines Trainings für kaufmännische Lehrkräfte und betriebliches Ausbildungspersonal im Rahmen des TeKoP-Forschungsprojekts entwickelt. Als digitale Lehr-Lern-Plattform wurde ILIAS genutzt. Ein Zugang zu den Aufgaben sowie auch den Trainingsmaterialien kann über folgenden Link beantragt werden: www.uni-goettingen.de/tekop

Use restrictionsDas Transkript ist nur für registrierte Nutzer und nach zusätzlicher Antragstellung zugänglich. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2024-03-19

Downloads und Links
S1089_trans005_l.pdf  
[Transkript] 42.54 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S1089_trans005_p.pdf  
[Transkript] 68.04 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S1089_trans005_q.pdf  
[Transkript] 36.04 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S1089_trans005_s.pdf  
[Transkript] 52.43 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S1089_trans005_y.pdf  
[Transkript] 36.59 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education